تخفیف ویژه اولین خرید بازی با کد
نقد و بررسی بازی F1 22

بازی F1 22 از آن دسته بازی های هیجانی و پر انرژی ای است که میتواند ساعتها شما را سرگرم و راضی نگه دارد. در این پست ما این بازی را بررسی خواهیم کرد. با تیم والاها همراه باشید.

دنیای امروز بازی های رایانه ای پر از شبیه ساز های مختلف و با کیفیت است. شبیه ساز پرواز، شبیه ساز ماهی گیری، رانندگی و … . بازی F1 22 یا همان فورمول یک یکی از آن دسته شبیه ساز هایی است که میتوان ساعتها با آن سرگرم شد. بازی فورمول یک 22 نسبت به فورمول یک های قبلی دارای ویژگی های جدید گرافیکی و مکانیزمی جذاب است که در این پست به آنها میپردازیم.

بررسی دقیق F1 22

فرنچایز فورمول یک از ابتدای کار تا کنون آپدیت هایی با تغییرات پله پله و کوچک داشته و بجز نسخه F1 20 دیگر آپدیت بسیار بزرگی برای این بازی داده نشده است. حالا آیا F1 22 مانند F1 20 آپدیت های بزرگ و قابل توجهی دارد یا تغییرات زیادی مشاهده نمیشود؟ جواب این است که هم بله و هم خیر! یعنی همزمان با اینکه به صورت قابل توجهی بهتر شده است، نمیتوان آن را با آپدیت های بزرگ قبلی اش مقایسه کرد. حالا در ادامه این مسئله را بهتر متوجه خواهید شد.

F1 22 اسکرین شات

بخش داستانی F1 22

در F1 22 بخش داستانی حذف شده است و یکی از بزرگترین مشکلات این نسخه نیز همین است. البته که استادیو کدمسترز جوابی نیز برای این حذف کردن دارد. مثل اینکه استادیو به جای تمرکز روی بخش داستانی، با حذف این بخش بیشتر تمرکزش را روی بخش های تیمی و کریر و بخش آنلاین بازی گذاشته است. نمیتوان گفت این کار بسیار خوب است یا بسیار بد اما به شخصه این تغییر را یک مشکل نمیبینم و حتی میتواند یک نقطه قوت باشد. چراکه بازی های ریسینگ ماشینی اکثرا داستان درستی ندارند و نمیتوانند به اندازه سبک های دیگر روی داستان بازی مانور دهند. البته که فرنچایز هایی مانند Driver وجود داشتند که تمرکز خوبی روی داستان داشتند اما در حال حاضر این بخش ضعیف شده و زیاد به آن توجهی نمیشود.

شبیه سازی ماشین ها در F1 22

مهم تر از بخش های داستانی و کریر و … در بازی های ماشینی، نوع شبیه سازی رانندگی است که آیا خوب و درست صورت گرفته یا خیر. یکی از فاکتور های مهم در این زمینه مطابقت داشتن شکل ماشین ها با نوع واقعی آنها در آخرین بروزرسانیشان است. به عنوان مثال اگر ماشین های فورمول یک فراری را با شتابی پایین طراحی کنند حس درست رانندگی با فراری به گیمر القا نمیشود. متاسفانه بازی F1 22 در این زمینه ضعیف عمل کرده ماشین ها را با دقتی پایین طراحی کرده است. نمیتوان گفت که بازی اصلا قابل تجربه نیست، میتوان آن را بازی کرد و لذت برد اما هنوز مشکلاتی دارد که باید رفع شود. به عنوان مثال supercar های بازی طراحی درستی ندارند و باید مشکلات طراحی آنها رفع شود.

حالا این Supercar ها دقیقا چه هستند؟ نسخه ی جدید بازی یعنی F1 22 بخش جدیدی به نام Supercars را به بازی اضافه کرده است. در این بخش 10 ماشین اسپرت و مدل بالا دیده میشود که توسط این ماشین ها میتوانید تر تورنومنت های مختلف بازی از جمله تورنومنت های تیمی و کریر شرکت کنید و ماموریت ها را کامل کنید و پیست های جدید را باز کنید. متاسفانه این ماشین ها با دقت پایینی تولید شده اند و رانندگی با آنها شما را از خرید این بازی ناامید میکند. این ماشین ها فرمان پذیری ضعیفی دارند و مدل های گرافیکی بسیار سنگینی هستند. همین امر باعث شده که بازی F1 22 نمرات بالایی را از منتقدان مختلف بازی و سایت های نقد و بررسی گیم دریافت نکند.

هوش مصنوعی F1 22

نوبتی هم که باشد نوبت به هوش مصنوعی بازی میرسد. مسئله ای دیگر که در بازی های ریسینگ ماشینی اهمیت بالایی دارد. قطعا هیچکس علاقه ای ندارد که با یکسری راننده ی خنگ مسابقه دهد و آنها را به راحتی شکست دهد. رانندگی و مسابقه با رانندگان بسیار حرفه ای هم کار هر کسی نیست و میتواند برای گیمر تازه وارد و نوب اندکی عذاب آور باشد. خوشبختانه کدمسترز این قضیه را اندکی جدی گرفته و جزئیات خوبی را در این زمینه به نمایش گذاشته است.

این استادیو حالتی کمکی را برای پلیر های تازه وارد طراحی کرده است که بتوانند راحت تر بازی را یاد بگیرند و با سیستم بازی آشنا شوند. این حالت Adaptive نام دارد که میتوانید در ابتدای بازی آن را خاموش یا روشن کنید. در اینکه از این حالت در بازی استفاده کنید دستتان باز است.

شما با ورود کردن به بخش های مختلف بازی میتوانید ظاهر کارکتر خود را شخصی سازی کرده و کارکتر شخصی خود را داشته باشید. این بخش هم چندان تغییری نسبت به سالهای گذشته نداشته و همواره از همان مدل های تکراری و قدیمی برای شخصیت ها استفاده میکند.

حالت F1 Life

بخش جالب بازی F1 Life نام دارد ک شما زندگی شخصی خود را در بازی داشته باشید. میتوانید خانه ی شخصی بخرید و آن را کاستوم کنید. این بخش از بازی بسیار جالب است، درست؟ اما مشکل از آن جایی شروع میشود که شما برای این ویژگی باید پول خرج کنید! یعنی برای خرید تزئینات خانه ای که خریدید باید به بخش پرداخت های درون برنامه ای بروید و مقدار زیادی پول برای خرید یک گلدان تزیئینی خرج کنید. تازه مشکل بزرگتر این است که اگر حتی پولش را هم داشته باشید باید به شما یادآوری کنیم که ایران در این بازی تحریم است و شما توانایی پرداخت مستقیم برای خرید را ندارید. حالا گیریم که شما این کار را با مسترکارت دوستتان در خارج از کشور انجام دادید، باید به شما تبریک گفت، چراکه یک مدل گرافیکی مسخره و کم کیفیت را به خانه ی مجازیتان اضافه کردید!

سی دی کی بازی F1® 22  ایکس باکس (xbox)
2,367,000 تومان

حالات اصلی بازی F1 22

F1 22 اسکرین شات

حالت کریر(My Career)

در بالا گفتیم که بازی دارای سه حالت تیمی، کریر(My Career) و چند نفره آنلاین است. در حالت کریر بازی به این شکل است که شما یک کارکتر جدید در جهان فرمول یک میشوید و با مسابقه دادن و لول آپ شدن پیشرفت میکنید و سطح خود را در بازی بالا میبرید. در این حالت شما جزز اینکه باید روی مهارت های رانندگی خود تمرکز کنید باید منابع و پول تیم را نیز مدیریت کنید و حواستان به هم تیمی هایتان باشد. مدیریت مناسب تیم و افزایش قدرت ماشین های تیم یکی از مهمترین بخش های بازی است که باید در بخش کریر به آن توجه کرد.

حالت تیمی(My Team)

حالا اگر میخواهید همین حالت کریر را به شکلی رئالیستیک تر و طبیعی تر ببینید میتوانید در بخش تیمی یا همان My Team شروع به بازی کنید. بخش تیمی هم مانند بخش کریر است و تفاوت موضوعی خاصی ندارد. تفاوت اصلی این دو بخش در این است که در بخش تیمی شما مدیر تیم فورمول یک هستید و باید تیم خود را لول آپ کرده و در جدول بالا ببرید. شما دستتان در انتخاب ماشین و استخدام رانندگان مختلف باز است و میتوانید تجربه ای جالب از مدیر یک تیم فورمول یک بودن را تجربه کنید.

حالت چند نفره

بخش چند نفره ی بازی هم مانند بخش چند نفره ی بقیه بازی ها شامل حالت مبتدی، حرفه ای، رنکد مچ، لیگ و … میشود. یکی از حالات جالب بازی که برای پلیر های ایرانی بسیار مناسب است مسابقات بازیکنان تازه وارد است. در این بازی شما رقیبان خود را مانند روح در پیست خواهید دید و اگر پینگ بالایی داشته باشید بازی آنقدر ها برایتان زجر آور نخواهد شد و میتوانید یک مسابقه را تمام کنید(در میان بازی به مشکل نمیخورید).

جزئیات مثبت بازی F1 22

حالا به جزئیات مثبت این بازی میرسیم. این بازی از نظر بصری دارای جزئیات بسیار فراوان است، نورپردازی بسیار مناسب در پیست  های مختلف باعث میشود شما ساعتها به نمایشگر خیره شوید و از تماشای بازی لذت ببرید. البته که گرافیک بازی دارای باگ هایی است اما خب باگ بسیار بزرگی در حالت گرافیکی این بازی دیده نمیشود. تنها مشکل این بازی این است که در حالاتی کرش میکند که میتواند بسیار اعصاب خورد کن باشد.

از لحاظ صداگذاری ماشین ها و کارکتر ها باید گفت که در این قسمت F1 22 نسبت به نسخه های قدیمی اش اندکی تغییر کرده است. صدای کشیده شدن تایر ها روی زمین و صدای منحصر به فرد موتور هر ماشین خاص فورمول یک میتواند تجربه ی بهتری را نسبت به نسخه های قبلی به شما بدهد.

F1 22 اسکرین شات

در کل

در کل اگر نگاهی به این بازی بیاندازیم میتوانیم بگوییم که:«سرگرم کننده است» درست است که بازی دارای مشکلات فراوانی از جمله Supercar ها و پرداخت درون برنامه ای در بخش F1 life است اما نکته اینجاست که این بازی شما را ساعتها سرگرم میکند. از لحاظ گیمپلی تقریبا خوب است و گرافیکی راضی کننده و چشم نواز دارد.

در صورت تمایل میتوانید بازی جذاب F1 22 را از این قسمت فروشگاه والاها با بهترین قیمت و لایسنس اورجینال خریداری کنید.

جهت خرید بازی از استیم از این صفحه اقدام کنید.

گیف کارت استیم نداری؟ اشکال نداره، با بهترین قیمت از اینجا خرید کن!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x