تخفیف ویژه اولین خرید بازی با کد
بتلفیلد موبایل به صورت بتا شروع به کار کرد

قابل حمل بودن موبایل ها و قدرت بالای سخت افزاری آنها امروزه باعث شده که کمپانی های بازی سازی به فکر ساخت نسخه ی موبایل این بازی ها بیوفتند. پس از کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل، فورتنایت موبایل و حتی زمزمه های GTA V موبایل، نوبتی هم که باشد نوبت بتلفیلد موبایل است. بتلفیلد موبایل هم اکنون به صورت عمومی در چند کشور شرق آسیایی منتشر شده است.

جریان بتلفیلد موبایل چیه؟

طی چند هفته ای که گذشته بود زمزمه ی منتشر شدن بتلفیلد موبایل به صورت عمومی اخبار و مگ های بازی را پر کرده بود. تا بالاخره انتظار ها به سر رسید و الکترونیک آرتز(شرکت توسعه دهنده ی بتلفیلد) تصمیم گرفت که این بازی را به صورت بتا برای همه منتشر کند. حالا منظور از کشور های شرق آسیایی کجاست؟ کشور هایی که بتلفیلد موبایل فعلا برای آنها به صورت بتا منتشر شده عبارت هستند از:«فیلیپین، اندونزی، تایلند، مالزی و سنگاپور». نکته ی مهمی هم که باید گوشزد بشویم این است که بازی در حال حاضر نسخه ی IOS ندارد و صرفا برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. البته که در حال حاضر که هنوز Battlefield mobile به صورت عمومی و همه گیر منتشر نشده اما بخش پیش ثبت نام بازی باز هستش و میتوانید از آنجا فعلا در بازی ثبت نام کنید تا در زمان اتشار کامل بازی اکانت داشته باشید.

کاور بتلفیلد موبایل

آیا Pay to win است؟

خب در اینجا باید بگم که: طبق گفته ی سازنده های بازی، خیر!

شما وقتی به اخبار و بخش سوالات متداول سایت الکترونیک آرتز(همان EA) مراجعه کنید در بخش سوالات در مورد خرید این جمله را میبینید(ترجمه با گوگل ترنسلیت است): «بتلفیلد موبایل به‌شکل رایگان قابل دانلود است و بتل پس، آیتم های تزئینی و موارد قابل آزادسازی منحصربه‌فردی را در اختیار گیمرها می‌گذارد. همه‌ی آیتم‌های قابل خریداری در این بازی صرفا جنبه‌ی نمایشی دارند و هیچ تأثیری بر گیم‌پلی یا عملکرد بازیکن‌ها نخواهند داشت».

خب اینجا باید گریزی بزنیم بر کالاف دیوتی موبایل و اکتیویژن که همواره پز عدالت و عادلانه بودن بازی را میدادند. شما وقتی در کالاف دیوتی موبایل اسکین « AK-47 یخی» را باز کنید اسلحه ی شما یک اتچمنت را بیشتر میتواند حمل کند. اگر اشتباه نکنم این اسکین خودش روی گان نشانه گیر میگذارد تا شما به جای صرف یک اتچمنت برای نشانه گیر آنرا صرف چیز هایی مانند قنداق یا لوله(barrel) اسلحه کنید. اینطور یکی در بازی پول خرج کرده و اسلحه اش لگد ندارد و دیگری چون پول خرج نکرده مجبور است لگد را تحمل کند و به اصطلاح به صورت دستی ریکویل گان را بگیرد. یک نفر پول بتل پس میدهد و جت پک باز میکند برای همین سریعتر میتواند پس از پرش از هواپیما روی زمین لند کند ولی دیگری چون پول خرج نکرده مجبور است دیرتر به زمین برسد. حتی کسی که جت پک دارد مسافت بیشتری را میتواند طی کند. یعنی اگر پلتفرم در زمین بازی یک جای دور اسپاون شده باشد فقط کسی به آن میرسد و اسلحه ها را لوت میکند که جت پک را باز کرده باشد.

همین ها به احتمال زیاد باعث میشود که بتلفیلد موبایل جایگزین خوبی برای کالاف دیوتی موبایل با سیاست های سرمایه دارانه و ناعادلانه اش باشد. اگر اسکینی در بازی قرار است به فروش برسد صرفا باید آن اسلحه را قشنگ تر کند نه اینکه سرعت تعویض خشابش را بالا ببرد و یا یک اتچمنت اضافه تر داشته باشد. البته که امکان دارد برای کیفیت ضعیف بتلفیلد موبایل این بازی افت داشته باشد و نتواند جایگزین مناسبی برای بازی های موبایلی مطرح حال حاضر شود.

ارتباط بانجی با الکترونیک آرتز و Industrial Toys ؟

شاید این ادعا یک مقدار بی معنی و مسخره به نظر برسد اما واقعی است. بلتفیلد موبایل به طور مستقیم توسط الترونیک آرتز ساخته نشده و ساخت آن به استادیو Industrial Toys محول شده است. حالا استادیو Industrial Toys تحت مدیریت و سرپرستی الکس سروپیان هست که ایشون قبلا مدیر و موسس استادیو بانجی بوده است. حالا این چرا مهمه؟

خرید بازی Sekiro: Shadows Die Twice - GOTY Edition ایکس باکس (xbox)
1,471,000 تومان

مهم هستش چون وقتی مدیر عامل یک استادیو باتجربه اقدام به ساخت یک بازی میکنه به احتمال بسیار زیاد ما باید منتظر بازی ای با کیفیت بالا از آن استادیو باشیم. این خودش عاملی است برای امیدوار بودن به بتلفیلد موبایل میباشد. داستان این استادیو Industrial Toys هم از آنجایی شروع میشود که الکترونیک آرتز در سال 2018 اقدام به خرید این استادیو کرد و در حال حاضر هم میبینیم که داره با انتشار بازی بتلفیلد موبایل ازش استفاده میکنه.

محتویات نسخه ی بتا Battlefield mobile

نسخه ی بتا این بازی شامل حالت هایی میشود که قبلا هم آنهارو توی بتلفیلد دیده بودیم. حالاتی مثل Rush و Conquest. یکسری نقشه ها هم از سری های قبلی بتلفیلد در بازی موجود هستند مانند نقشه ی معروف Grand bazaar که آنرا در بتلفیلد 3 شاهد بودیم.

طبق گفته هایی که وجود دارد نسخه ی عمومی و کامل این بازی احتمالا در ابتدای سال 2023 عرضه شود.

بنده به عنوان یک گیمر به شما توصیه میکنم حتما و حتما نسخه های اصلی فرنچایز بتلفیلد را تجربه کنید. وبسایت والاها مدت زیادیست که در حوزه فروش بازی های اورجینال واقعی فعالیت دارد و جزء محدود فروشگاه هایی است که به صورت قانونی و با مجوز های مربوطه، تحویل آنی، قیمت عادلانه و پشتیبانی همه روزه فعالیت دارد.

در صورت تمایل میتوانید از این لینک بازی بتلفیلد 1 را به صورت اورجینال برای ایکس باکس تهیه کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x