0
نگاهی به Ghostwire: Tokyo

شما هم به جمع 13 هزار مخاطب خبرنامه والاها بپیوندید


در این مطلب نگاهی می اندازیم به Ghostwire: Tokyo که قرار است به زودی عرضه شود. با والاها همراه باشید.

در ابتدا بیایید به یک شخص تاثیر گذار در دنیای بازی سازی نگاهی بیاندازیم. بله! شینجی میکامی. فردی که خلاقیت و ایده هایش را معرفی کرده و بعد ها از بسیاری از آنان در ساخت بازی ها استفاده شده. بازی ای مانند رزیدنت ایول 1 اثبات کننده این موضوع هستند. رزیدنت ایول 4 هم از آن دسته بازی هایی بود که شینجی در آن تاثیر فراوانی گذاشت و سبک بازی رزیدنت ایول 4 باعث شد بسیاری از بازی های جدید تر با الهام از ایده های او ساخته شوند. شینجی در سال 2010 اقدام به تاسیس استادیویی به نام تانگو کرد و به عنوان کارگردان بازی The Evil Within مشغول به کار شد. بازی ای که شینجی در آن زمان ها اعلام کرد مسئولیت کارگردانی اش را شخصا بر عهده گرفته است.

تانگو در ادامه ی کار خود دنباله ای برای The Evil Within تولید کرد. در جریان جشنواره ES 2019 بود که ناکامورا و شینجی روی صحنه آمدند و بازی گوست وار را به عنوان جدید ترین ساخته ی این استادیو معرفی کردند. در حال حاضر کمتر از یک ماه تا انتشار این بازی باقی مانده است. پس بیایید نگاهی کلی به این بازی و جزئیاتش بیاندازیم.

ghost wire

این بازی همانطور که از نامش پیداست میتوان دانست که در شهر توکیو ژاپن رخ میدهد. شخصی به اسم هانیا که تحقیقات بسیار زیادی در علوم ماورایی انجام داده و در این زمینه سابقه ی فراوانی دارد جادویی را در این شهر اجرا میکند که نتیجه اش غیب شدن تمامی جمعیت شهر توکیو است. در فضای متروکه ای که در توکیو ایجاد شده ارواح پلیدی وجود دارند که در گوشه و کناره های شهر پرسه میزنند. شخصیت اصلی بازی بازمانده ای از این اتفاق بزرگ است که پس از غیب شدن تمام جمعیت توکیو به هوش می آید و متوجه تسخیر شهر توسط ارواح میشود. او درک میکند که خودش نیز توسط یکی از ارواح شهر تسخیر شده ولی با این فرق که آن شخص هدف خاصی از این کار دارد و میخواهد با قدرتی که بدست می آورد ارواح دیگر را نابود کرده و در نهایت هانیا را از میان بردارد.

اطلاعات داستانی منتشر شده از Ghostwire در همین حد و اندازه است و در حد فاصل کم نسبت به انتشارش اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده است. این را میتوان به فال نیک گرفت زیرا که خودمان میتوانیم سوپرایز های داستانی این بازی را در هنگام بازی کردن کشف کنیم. خوبی سیستم داستانی این بازی اینجاست که به نظر میرست Ghostwire بسیار پیچیده تر از این حرف ها باشد. سازندگان بازی اشاره کرده اند که Ghostwire: Tokyo وابستگی زیادی به فولکور ژاپن دارد و افزون بر آن، در حال حاضر هم سوالات بسیار زیادی ذهن مخاطبان را درگیر کرده است. سوالاتی مانند:«چرا هانیا اقدام به اجرای چنین جادویی کرده؟»، «آیا هانیا خودش تسخیر شده بوده؟» و …

شکلی از توکیو که در بازی به تصویر کشیده شده است کاملا مدرن و امروزی طراحی شده است. به شکلی که سازندگان بازی اعلام کرده اند بسیاری از اماکن مشهور حال حاضر توکیو را میتوان در آن مشاهده نمود.

ghost wire

با توجه به اطلاعات لو رفته از بازی و ساخته های قبلی استادیو تانگو به احتمال زیا  ما با یک بازی ترسناک و هیجان انگیز رویارو خواهیم شد. اما در واقعیت سازنده های بازی اعلام کرده اند که Ghostwire: Tokyo بیشتر یک بازی اکشن است تا یک بازی ترسناک اما ما در بازی شاهد کارکتر ها و المان های وحشتناک نیز خواهیم بود. در کل نباید انتظار بازی ای با حد ترسی مثل رزیدنت ایول از این بازی داشت و استادیو تانگو بیشتر بر روی جنبه ی اکشن بازی تمرکز کرده است تا ترسناک کردن آن.

به احتمال زیاد بازی دارای مبارزاتی جذاب و هیجان انگیز خواهد بود چراکه شینیچیرو هارا که یکی از اعضای تیم Doom 2016 بوده به تیم تولید Ghostwire ملحق شده است و استادیو تانگو به این علت او را به تیم اضافه کرده که بتواند طراحی ماهرانه ای در سیستم مبارزات بازی داشته باشد. به گفته ی شینیچیرو، حرکات مبارزاتی که در این بازی استفاده شده ریشه در هنر های رزمی کهن ژاپنی دارد. طبق اطلاعاتی که از ساخت بازی داریم، شینیچیرو و دیگر طراحان این بازی عناصری ماورایی به بازی اضافه کرده اند که نقش بسیار مهمی در مسیر روند بازی خواهند داشت. افزون بر اینها مخاطب شاهد صحنه هایی اکشن، شلوغ و با ترکیب جادو ها و ضربات خواهد بود.

بر اساس دانسته های ما تا به این لحظه، Ghostwire دارای کارکتر ها و دشمنان متفاوتی خواهد بود. موجوداتی که بدون صورت هستند، موجوداتی که سر ندارند و با یک چتر از خودشان دفاع میکنند و…

شما در نبرد ها میتوانید با استفاده از حرکات دست و جادو ها به آنها ضربه بزنید. پس از اینکه شما به دشمنان خود تا حد کافی ضربه زدید و آنها را دمیج کردید روح اصلی آنها نمایش داده خواهد شد که میتوانید با نگه داشتن دکمه ی مربوطه روح آنها را تصاحب کرده و دشمنان خود را از میان بردارید. این سبک از مبارزات تا کنون در جایی دیده نشده اند و قرار است استادیو تانگو ایده ای نو و جالب را برای ما به تصویر بکشد.

به نظر میرسد جادو ها و اسپل هایی که در دسترس بازیکن برای نبرد قرار میگیرد تنوع بالایی داشته باشند و به مرور زمان در روند بازی شما به قابلیت های جدیدی دسترسی پیدا میکنید.

این را باید خاطرنشان کرد که تنها ابزار شما برای مقابله با دشمنانتان اسپل نیست و شما میتوانید از وسایلی مانند تیر و کمان که در اختیار شخصیت اصلی بازی است استفاده کنید.

ghost wire 1

شاید روند اصلی بازی و نحوه ی مبارزات بر پایه نبرد های سریع و هیجان انگیز طراحی شده باشند اما این را نیز باید گفت که شما میتوانید بازی را به صورت مخفی کاری نیز پیش ببرید(در این حالت تیر و کمان خیلی به کارتان می آید). این نشان میدهد که استادیو تانگو توجه زیادی به جزئیات بازی داشته و با وسواس فراوان آنها را طراحی کرده است.

خبر خوب این است که بازی Ghostwire: Tokyo تجربه ای کاملا خطی را به دنبال نخواهد داشت. بازی به این صورت است که کارکتر در حال گردش در اماکن مختلف توکیو افراد مختلفی را ملاقات خواهد کرد که هر کدام از آنها دارای یک ماموریت فرعی است. طبق گفته ی سازندگان و طراحان بازی این ماموریت ها به چند علت اهمیت دارند. اول اینکه شما با انجام دادن ماموریت های فرعی پاداش های مختلفی را دریافت میکنید و این کار به رشد سریعتر کارکتر شما کمک میکند. از جهتی دیگر ماموریت های فرعی بازی در جریان داستان ماموریت های اصلی بازی هستند و از هسته داستانی اصلی بازی جدا نیستند. به گفته ی طراحان بازی انجام دادن ماموریت های فرعی تاثیر بسزایی در روند بازی خواهد داشت که این نکته خود میتواند انگیزه ای برای انجام دادن ماموریت های فرعی بازی باشد.

هر آنچه که تا اینجا دریافت کرده ایم خبر از تجربه ای اول شخص، اکشن و با چاشنی ترس در کوچه پس کوچه های توکیو را به ما میدهد که باید با سرعت عمل، استفاده از جادو های مختلف و گاهی اوقات مخفی کاری ارواح بازی را شکست دهیم. طراحی شخصیت های ترسناک بازی معمولا مربوط به افسانه های فرهنگ ژاپن هستند و اگر شما به فرهنگ ژاپن و افسانه های ژاپنی علاقه مند باشید قطعا ارتباط بهتری با آنها برقرار خواهید کرد.

این بازی قرار است در 5 فروردین 1401 برای پلی استیشن 5 و پی سی عرضه شود. این استادیو به نوعی از زیر مجموعه های ماکروسافت است و به علت قرارداد هایی که بین این شرکا بسته شده، بازی های این استادیو باید تا حداقل یک سال در انحصار پلی استیشن 5 باشد. انتظار میرود که در سال های بعد این بازی برای ایکس باکس هم عرضه شود.

مطالب مرتبط