” ای. ای. ونکوور “ پس از تاسیس یک بنیاد محکم با اولین بازی UFC خود در سال ۲۰۱۴، کار قابل توجهی در زمینه بازسازی و بهبود هر نسخه جدید در طول شش سال گذشته انجام دادهاست. این سنت در “EA Sports UFC 4” ادامه دارد . تمرکز آن بر این است که بسیاری از سیستمهای پیچیده خود را برای تازه واردان، بدون دور شدن از عمق مبارزه چند لایه خود، کمی کمتر ارعاب کند، به لطف یک سیستم کمکی گرافیکی جدید و یک career mode بسیار بهبود یافته و آموزش اصول بسیاری از جنبههای هنرهای رزمی ترکیبی این کار را انجام داده است. UFC ۴ یک پیروزی برای طرفداران MMA است.
بر خلاف UFC ۳، که به طور چشمگیری کل سیستم را به صورت قابلتوجه نوسازی کرد، UFC ۴ بیشتر در مورد تنظیمات کوچک اما ضروری است. بزرگترین تفاوت در این بازی کلینچ است که دیگر به نظر نمیرسد فقط یک نسخه پشتیبان از سری قبل باشد. به جای این که مجبور شوید فقط برای رسیدن به نقطهای که میتوانید از آن فرار کنید، در موقعیت کلیچ حرکت کنید، تمام کاری که باید بکنید این است که ضربه را بشکنید و از رقیب خود دور شوید ، به احتمال زیاد هنوز هم چند ضربه خواهید خورد ، اما تا زمانی که جا برای عقب گرد داشته باشید، شکستن یک ضربه محکم بسیار آسانتر است.
با گفتن این جمله، اگر در یک ضربه محکم پشت به حصار گیر کنید، خود را در یک نقطه بسیار سخت خواهید دید، به خصوص در مقابل جنگجویی که در آنجا از همه بهتر است.
این یک تغییر هوشمندانه است، زیرا باعث میشود بازی کلینچ بیشتر شبیه به یک گسترش طبیعی از مبارزه آماده به کار باشد تا یک میناتور جداگانه از خودش . با این سیستم جدید شما میتوانید به طور طبیعی از یک ضربه به ضربه دیگر بروید، و از آنجا تصمیم بگیرید که آیا میخواهید به سر حمله کنید و یا به بدن حمله کنید و حتی طرف مقابل را به سمت قفس هل دهید ، یا برای برخی از مبارزان ، حتی به دنبال یک تسلیم دائمی باشید الا جان جونز در مقابل لیوتو ماچیدا.
در این بررسی بازی UFC 4 تغییر بزرگ دیگر در این نسخه دز رابطه با سابمیشن است، که در واقع به دو نوع مختلف تقسیم شده است: یکی برای انسداد و دیگری برای سابمیشن مفصل برای درگیری ها ، مهاجم باید با استفاده از شوک چپ، کنتور را پر کند تا یک میله را در اطراف یک دایره حرکت دهد تا نوار مدافع را بپوشاند . برای اسداد ها ، مهاجم باید با استفاده از شوک چپ، کنتور را پر کند تا یک لودر را در اطراف یک دایره حرکت دهد تا مدافع را خنثی کند . در همین حال، مدافع تا زمانی که توسط مهاجم پوشش داده نشده است، به طور خودکار کنتور گریز خود را پر میکند. برای مفاصل نیز این مفهوم اساسا یکسان است، با این تفاوت که شما از تریگرها برای حرکت دادن میله مربوطه خود به چپ و راست استفاده میکنید. چالش بزرگ برای مدافع این است که هر چه بیشتر حرکت کنید، اندازه بار شما افزایش مییابد، بنابراین تنها به طور وحشیانه چوب کنترل را میچرخاند و یا دکمههای شانه را مانند یک فرد عصبانی بالا میکشد. چالش بزرگ برای مدافع این است که هر چه بیشتر حرکت کنید، اندازه بار شما افزایش مییابد، بنابراین تنها به طور وحشیانه چوب کنترل را میچرخاند و یا دکمههای شانه را بالا میکشد.
در بررسی بازی UFC 4 نکته جالب دیگر این است که برخی از جنگجویانی که به طور خاص بر روی زمین مهارت دارند، حتی میتوانند فرصتهایی برای مقابله با برخی از ماموریتها با یک ضربه محکم و یا حتی مقابله با یک تسلیم، مانند (ون فلاو)به دست آورند. این امر نه تنها عالی است، بلکه برای تجربه UFC واقعی نیز صادق است، بلکه ریسک ارائه یک درخواست را نیز متعادل میکند در زمانی که شما در یک موقعیت غالب قرار ندارید. در نهایت، EA ونکوور همچنین یک سیستم کمک جنگی برای کسانی معرفی کرد که ممکن است گارد کامل و گارد نیمه را ندانند ، هنگام استفاده از دست بگریبان شدن، به جای انتقال به موقعیت های خاص در حالی که بر روی زمین هستید ، میتوانید تنها بر اساس آنچه که خود می خواهید عمل کنید ، انتقال را انتخاب کرده و انجام دهید . اگر میخواهید به جایی بروید که به شما اجازه میدهد از جای خود بلند شوید ، به فشار آوردن بر روی حالت مناسب ادامه دهید تا زمانی که بتوانید از جای خود بلند شوید و اگر میخواهید یک تسلیم انجام دهید، شوک سمت چپ را نگاه دارید و به موقعیتی منتقل خواهید شد که به شما اجازه میدهد یک تسلیم انجام دهید. البته یک طرح کنترل legacy به هم راه یک طرح کنترل معلق جدید نیز وجود دارد که این دو را با هم ترکیب میکند، که به شما اجازه میدهد تا به موقعیتهای خاص با شوک راست منتقل شوید و از انتقال کم عمومیتر با شاخه چپ استفاده کنید، که یک ترکیب و ساختار خوب است
خارج از این تغییرات بزرگ و چند تنظیمات کنترلی کوچک دیگر، بازی در UFC ۴ تا حد زیادی مشابه به قبل است، که برای اکثر موارد خوب است. خارج از این تغییرات بزرگ و چند تنظیمات کنترلی کوچک دیگر ، بازی در UFC ۴ تا حد زیادی مشابه به قبل است، که در اکثر موارد خوب است. در حال حاضر UFC ۳ کار بزرگی برای نوسازی حملات انجام دادهاست، اما بازی در زمین هنوز هم در UFC تا حد زیادی نامطلوب به نظر میرسد.
UFC ۴ با حالت شغلی خود به عنوان وسیله طراحی شده است تا بازیکنان جدید را بسیار سریع به اصول اولیه آشنا کند و در این موضوع بسیار موفق است. بعد از این که اولین مبارزه غیر حرفهای خود را شروع کردید، تحت حمایت مبارز رویایی سابق UFC، مربی دیویس قرار گرفتید. دیویس به عنوان یک مربی شما را با وجه های مختلف MMA آشنا میکند ، و از همه مهمتر بعد از هر درس شما یک مبارزه آماتور علیه رقیب متخصص در این رشته خواهید داشت ، که به شما اجازه میدهد تا آنچه را که او به شما آموزش میدهد واقعا یاد بگیرید و تمرین کنید. بعد از این که شما تمام مبارزات آماتور خود را انجام دادید ، حالت شغلی UFC ۴ مانند آشنایی که در حالت شغلی UFC ۳ ایجاد بود ، ادامه خواهد داشت.
شما یک پیشنهاد مبارزه میگیرید، همچنین شما به صورت هفتگی ۱۰۰ امتیاز برای مبارزه خواهید داشت و شما انتخاب میکنید که چگونه ۱۰۰ امتیاز هفتگی خود را صرف آن کنید و سپس مبارزه میکنید.
امسال در تغییر سیستم تکامل مبارز که به شما این امکان را میدهد تا حرکات خاصی را به سادگی با اجرا کردن آن ها در یک نبرد آموزشی بهبود بخشید. هرچه بیشتر از یک حرکات استفاده کنید به شما اجازه میدهد تا یک مبارز را بهتر تربیت کنید که واقعا برای شما احساس منحصر به فردی خواهد داشت. ضربه زدن تا سطح بعدی همچنین به شما امتیاز میدهد که میتوانید از آن برای بهبود وضعیت کلی خود و اضافه کردن مزایای دیگر استفاده کنید و نقاط قوت شما را بیشتر افزایش دهد. راندمان و تصمیم گیری زیادی در بین مبارزه ها وجود دارد، اما خوشبختانه بسیار سرگرم کننده است، چون شما واقعا اثرات آموزش را میبینید. همچنین به خود تمرین کمک میکند که سرگرمکننده باشد، چون اغلب مسابقات دو دقیقهای است، حتی اگر کمی بیش از حد آسان باشد که حریف تمرینی خود را ناک داون کنید.
تاکید کمتری بر تصمیم بازیکن در داستان است، که کمی خام به نظر میرسد. گاهی اوقات در طی دوران کاریتان، به شما این فرصت داده میشود که انتخاب کنید چگونه به برخی از پستهای رسانه اجتماعی از سوی مبارزان واکنش نشان دهید، و یا چگونه به رویداد خاصی واکنش نشان دهید، مانند یک مبارز که به خاطر جراحت از یک نبرد خارج میشود. ایده این است که این تصمیمات رقابت داستانی بین شما و مبارزان دیگر ایجاد میکند، اما از آنجا که همه تعاملات از طریق پست های رسانه اجتماعی کوتاه در زیر منو انجام میشود، من هرگز واقعا به هیچ یک از آنها اهمیت نمیدهم. یک عنصر اصلی در بازی برای همه اینها وجود دارد،در آن اگر شما رابطه بدی با یک مبارز دارید ، نمیتوانید آن ها را به باشگاه خود دعوت کنید و یکی از حرکات امضای آنها را یاد بگیرید، اما مبادله این است که وقتی شما به طور بالقوه در این مسیر مبارزه میکنید، هیجان بیشتری به آن وارد خواهید کرد. با این حال، هیچ کدام از اینها واقعا برای من تفاوت زیادی ایجاد نکرد، چون مبارزان زیادی برای دعوت به سالن ورزش شما وجود دارند، و جنگجویانی که من در ابتدا با آنها شروع به کار کردم، هرگز دوباره ظاهر نشدند وقتی که من شروع به بالا رفتن از صف کردم.
شما میتوانید سطح بازی خود را از ابتدا درست تنظیم کنید، که تا زمانی که در مورد ارتقا مبارز خود سخت مشغول هستید، در همه ی مسیر سختی بازی ثابت بماند، هر چند به نظر میرسد که در سطح متوسط AI کاملا درک نمیکند که چگونه از سابمیشن فرار کنید. شما همچنین میتوانید انتخاب کنید که آیا میخواهید یک مبارزه را دوباره امتحان کنید ، یا عواقب آن را بپذیرید و با عیب و نقص در سابقه خود ادامه دهید، که انتخاب خوبی است، به خصوص از آنجا که برخی از اهداف نهایی “بزرگترین زمان” شما به دست آوردن پیروزی متوالی گره خوردهاست.
UFC خوشبختانه حالت نهایی تیم بازیهای UFC قبلی را حذف میکند، و اگرچه آن را با هیچ چیز تقریبا اساسی جایگزین نمیکند، حداقل چند مرحله جدید سرگرمکننده وجود دارد که به طور نشاط انگیزی متفاوت هستند. فضای حیاط پشتی جدیدی وجود دارد که به خصوص برای ورزشکار روبنده، خورخه ماسویدال، همراه با یک عرصه بسیار خونین الهام بخش کومیته، که با جلوههای صدایی و موسیقی شاد تکمیل میشود.
همچنین یک مد جدید از بلیتز وجود دارد که به عنوان یک حواسپرتی کوچک سرگرمکننده برای بازی آنلاین عمل میکند. در بلیتز، قوانین به طور مداوم هر چند ساعت یکبار در حال تغییر هستند. یک قانون ممکن است تنها شامل یک دور باشد که یک دقیقه طول بکشد، و قانون دیگر ممکن است شما را مجبور کند که بهترین بازی از سه حالت ناکاوت را انجام دهید. ایده جالبی است، و من آرزو میکنم که بتوانم زمان بیشتری را با آن سپری کنم، اگرچه متاسفانه افراد زیادی در طول دوره دسترسی آزمایشی شاهد آن نبودند.
UFC ۴ همچنین دانیل کورمیر را به تیم تفسیر معرفی میکند که کار فوقالعادهای انجام میدهد و به عنوان جایگزینی عالی برای جو روگان عمل میکند، حتی اگر من بتوانم بدون او و مربی دیویس همان خط را در مورد مبارزه با شطرنج بودن به جای شطرنج بازی کردن مکرر و مکرر تکرار کنم. در نهایت، در حالی که UFC ۴ هنوز هم خوب به نظر میرسد، دیدن این که در شش سال گذشته تغییرات کمی در ظاهر بازی ایجاد شدهاست، کمی ناامید کننده است. در حالی که چند انیمیشن جدید به این ترکیب اضافه شدهاست، این ها تا حد زیادی همان قطعات اولیه، محکم و ضربهای هستند که قبلا دیدهایم. اما ناکاوت ها هنوز فاقد جادوی خاصی هستند که سری مبارزه یک نسل پیش از آن یک کنسول را تسخیر کرده باشد.
UFC ۴ از ارز بازی به نام UFC پوینتز استفاده میکند که میتواند با پول واقعی به صورت هزینه بین دلار خریداری شود. از این نکات تنها میتوانید برای خرید لوازم آرایشی برای رزمندههای سفارشی خود استفاده کنید، مانند تاپ، ته شلوار، دستکش، محافظ دهان، موکت، متقلب و دیگر لوازم جانبی. همچنین این موارد را می توان در بازی به عنوان یک پاداش تصادفی برای تراز کردن پروفایل خود از طریق تکمیل چالشهای مختلف در هر دو حالت آفلاین و آنلاین به دست آورد. به طور کلی، تا جایی که تراکنش های خرد پیش میروند، هزینه استاندارد خوبی است، و حداقل یک راه منطقی برای باز کردن آیتمها تنها با انجام بازی وجود دارد.
در بررسی بازی UFC 4 ببه عنوان کلام نهایی باید بگیم که بازیEA UFC ۴ یک دنباله تکرار شونده بزرگ است که برخی بخشهای شل را سفت میکند، اینجا و آنجا چند ترفند هوشمند ایجاد میکند، و به اندازه قایق را محکم نمیکند و این از نظری یک موفقیت است. سیستم سابمیشن جدید یک بهبود بزرگ در طول سالهای قبل دریافت کرده است، برخی تغییرات بزرگ در حالت شغلی وجود دارد که ایجاد یک مبارز که متناسب با سبک بازی شما باشد را بسیار لذت بخش میکند، سیستم کمک گرافیکی جدید یک ابزار عالی برای کمک به تازه واردان کامل است که احساس گم شدن نمیکنند اگر احساس گم شدن کنند، سیستم مبارزه به طور باورنکردنی عمیق باقی میماند. مشکلات بلند مدت هنوز هم در بازی زمینی و برخی جلوههای تصویری قدیمی باقی ماندهاست، اما بدون هیچ گونه رقابت برای این عنوان، ای. ای. UFC ۴ هنوز پادشاه ورزشهای رزمی باقی ماندهاست.
شما می توانید برای تهیه این بازی از فروشگاه والاها اقدام فرمایید. مننون از همراهیتان