تخفیف ویژه اولین خرید بازی با کد
کسب درآمد از گیم در ایران چگونه است؟

در مدت اخیر و مخصوصا بعد از دوران کرونا که درگیری مردم با اینترنت و گیم و رسانه ها بیشتر شده میتوان رشد چشمگیر درآمد از بازی های ویدیویی را مشاهده کرد. از طرفی دیگر این قضیه ی کسب درآمد از بازی های ویدیویی بحثی عادی و همه شمول شده و دیگر مانند پنج یا شش سال پیش عجیب نیست. با والاها همراه باشید.

بازی کردن و گیم زدن میتواند انتخاب بسیار لذت بخشی برای گذراندن اوقات خالی و کیف و حال به صورت تنهایی یا با دوستانتان باشد اما بسیار جالب است که بتوان همراه با بازی کردن از آن درآمد نیز کسب کرد!

درست است که تا چند سال اخیر درآمد از گیم برای تمام گیمر ها آرزویی دست نیافتنی و دور از دسترس بود اما در حال حاضر این کار نتنها باعث کسب درآمد شده بلکه راهی برای امرار و معاش روزمره بسیاری از گیمر ها شده است. در چند ماه اخیر هم که بازار NFT ها داغ شده و در حال حاضر میتوان از بازی های ویدیویی ارز دیجیتال و NFT های مختلفی بدست آورد.

کسب درآمد از بازی های ویدیویی و گیم یک راه واحد ندارد. میتوان گفت روش های بسیار گوناگون و جالبی برای کسب درآمد از این حوزه وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت. با والاها همراه باشید.

به صورت کلی کسب درآمد از گیم چگونه است؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم کسب درآمد از گیم در حال حاضر بسیار رونق گرفته و از روش های گوناگونی صورت میگیرد. در مدت اخیر نیز درآمد از این حوزه بسیار هم بالا رفته و میتوان حتی یک زندگی لاکچری را با شغل گیم تجربه کرد.

در واقع شیوه های متعددی برای کسب در آمد از گیم وجود دارد. کار هایی مانند تولید محتوا در رابطه با گیم، فعالیت های ژورنالیستی در حوزه ی گیم، استریمینگ در پلتفرم های متعدد و … .

کسب درآمد از بازی در تیم ها تا چه مقدار است؟

پولی که میتوان از بازی درآورد نسبت به کاری که شما انجام میدهید، سطح کیفیت کار شما و مقدار معروفیت شما متفاوت باشد. گیمر های حرفه ای که در تیم ها بازی میکنند دستمزد هایی بین 20 تا 200 دلار دارند اما این رقم برای خارج از کشور و گیمر های خارجی است. در ایران معمولا این رقم بین 100 هزار تومن تا 500 هزار تومن است.

در بسیاری از حالات گیمر های حرفه ای هیچ وجهی دریافت نمیکنند و به جای آن اسپانسر تیم برای گیمر ها چیز هایی مثل بتل پس و … خریداری میکند. این درآمد شما میتواند با شرکت در تورنومنت های بازی نیز بیشتر شود که متاسفانه تورنومنت های ایرانی در حد بازی در گیمنت های محله ای هست و چندان پولی از آنها در نمی آید.

روش های اصولی تر برای درآمد از گیم

بسیاری از حالات کسب درآمد از گیم یا بسیار کم درآمد اند یا در ایران دور از دسترس هستند. با این حال بسیار راه های اصولی و جذابی برای کسب درآمد از گیم وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

1- راه اندازی کانال یوتیوب و آپارات

تعداد زیادی از گیمر ها در حال حاضر با زبان فارسی در یوتیوب و آپارات در حال فعالیت هستند و درآمد بالایی نیز از این کار دارند. درآمد هایی که حتی فکرش را هم نمیکنید! شما به عنوان یک گیمر میتوانید با فیلم گرفتن از بازی خود و گیمپلی گرفتن و آپلود آن در آپارات و یوتیوب با توجه به تعداد بازدید و یکسری المان های دیگر کسب درآمد کنید.

شما با معروف شدن در این پلتفرم ها میتوانید حتی برند خود را داشته باشید و با راه اندازی یک مرچ شخصی برای خود، لباس، کلاه، ماگ و دیگر چیز های کاستوم شده با برند خود را بفروشید. حتی میتوانید با این کار از طریق افیلیت مارکتینگ درآمد داشته باشید.

درآمد از آپارات بسیار کم هست اما به علت سریع بودن در پرداخت و ایرانی بودن میتواند پلتفرم خوبی باشد. درآمد از یوتیوب چون به صورت دلاری است بسیار بالاتر از آپارات است اما مشکل آن تحریم بودن ایران در این پلتفرم است. خبر خوش این است که بسیاری از شرکت ها در ایران هستند که برای شما تحریم ها را دور زده و کانالتان را مانی تایز میکنند. در اینجا نمیتوانیم آنها را معرفی کنیم اما با کمی جست و جو در اینترنت میتوانید قطعا تعدادی از آنها را پیدا کنید.

دسته بازی

2- دولوپر گیم شوید

اگر میخواهید پشت صحنه فعالیت کنید میتوانید یک دولوپر(توسعه دهنده) و طراح بازی باشید.البته که این کار سختی های فراوانی دارد و برای آن باید مهارت های زیادی را فرا بگیرید اما درامدش و کلاس کاری این حرفه میتواند خستگی هارا جبران کند.

شما با همکاری با شرکت های مختلف بازی سازی و طراحی گیم میتوانید درآمد خوبی را از این حوزه بدست آورید.میانگین درامد طراحی گیم در کشور های توسعه یافته چیزی حدود 60 تا 80 هزار دلار در سال است اما در ایران به علت داشتن مشکلات فراوان از جمله تحریم، دردسر های مجوز گرفتن و … این حوزه رونق فراوانی ندارد و به علت متغیر بودن حقوق ها نمیتوان عدد دقیقی را درنظر گرفت اما یک دولوپر حرفه ای گیم با سابقه کار و رزومه ی خوب درامدی بین 10 تا 25 میلیون در ماه دارد.

3- آموزش گیم، بازاری نوپا ولی پر رونق

اگر در کنار گیم به آموزش دادن علاقه دارید میتوانید این دو را باهم ترکیب کنید. در این زمینه میتوانیم به پلیر های زیادی در ایران و خارج اشاره کنیم که با آموزش گیم های مختلف و تولید محتوای مفید کسب درآمد بالایی دارند. آموزش بازی هایی مانند DOTA 2 و Minecraft مخاطبان زیادی دارد. میتوانید با آپلود گیمپلی های آموزشی در آپارات و یوتیوب کار خود را در این زمینه شروع کنید. البته که روش های دیگری برای کسب درآمد از این طریق وجود دارد.

یادم هست در زمانی که سن پایین تری داشتم افرادی بودند که استاد Dota allstar در یکسری گیمنت های خاص بودند و کارشان این بود که از پلیر های تازه وارد پول بگیرند و در عوض بازی را به صورت حضوری کامل به آنها آموزش دهند. البته که این سیستم درآمد زایی قدیمی شده و فکر نمیکنم در حال حاضر گیمنت ها به اندازه آن دوران شلوغ باشند.

خرید بازی Sekiro: Shadows Die Twice - GOTY Edition ایکس باکس (xbox)
1,169,000 تومان

شما میتوانید حتی مربی یک تیم حرفه ای باشید. البته که سیستم سرمربیگری یک تیم حرفه ای در ایران باب نیست چراکه ایران تیم های حرفه ای زیادی ندارد و تعدادشان کمتر از انگشت های یک دست است. برخی بازی ها مانند زولا و DOTA 2 میتوانند انتخاب خوبی باشند. چراکه مسابقات بیشتری در این دو بازی در ایران صورت میگیرد.

4- گیم تستر شوید!

وقتی که یک بازی در حال دولوپمنت در استادیو است قبلا دچار باگ ها و ضعف های زیادی میشود. به همین بابت اکثر استادیو ها یکسری گیم تستر دارند که وظیفه ی آنها آزمایش بازی و ریپورت کردن مشکلات آن است. شرکت های بازی سازی جدیدا از افراد معروف حوزه ی گیم برای تست کردن بازی هایشان استفاده میکنند.

شاید دیده باشید افرادی را که در یوتیوب(در حوزه گیم) فعالیت میکنند و برخی از تولید کنندگان بازی ویدیویی قبل از انتشار بازی را برای این افراد ارسال میکنند تا تست کنند و برای بینندگانشان به نمایش بگذارند. پس در اینجا هم شما باید روی معروفیت خود در رسانه های مختلف از جمله یوتیوب، آپارات و اینستاگرام تمرکز کنید.

در خارج از کشور این کار یک شغل رسمی حساب شده و دارای درآمد سالیانه ی بالای 50 هزار دلار نیز میباشد.

straming

6- استریمینگ، انتخابی هوشمندانه

استریم کردن در پلتفرم های مختلف میتواند بسیار به شما برای کسب درآمد کمک کند. توییچ(Twitch) یکی از آن پلتفرم هایی است که اکثر گیمر ها در جهان از آن برای استریم کردن استفاده میکنند. درآمد از استریم میتواند توسط تبلیغ در استریم و دونیت شدن صورت بگیرد.

پلتفرم هایی مانند ریمیت وجود دارد که میتوانید توسط آنها درگاه دونیت و حمایت مالی ایجاد کنید و بازدید کنندگان میتوانند با دونیت کردن شما را حمایت کنند. مقدار دونیت استریمر های معروف هم در ایران و هم در خارج مقدار کمی نیست و در ایران به ماهیانه 20 میلیون هم میتواند برسد.

7- فروش اکانت

فروش اکانت هم از آن بازار هاییست که بازارش در ایران بسیار داغ است. شما میتوانید در بازی های مختلف اکانت بسیازید، آنرا لول آپ کنید و یا برایش بتل پس و اسکین و … تهیه کنید و در نهایت آن را در سایت های مختلف فروش اکانت بازی بفروشید که تعدادشان هم در ایران کم نیست. بازی هایی مانند کالاف دیوتی موبایل، DOTA 2 و … بازار خوبی در این زمینه دارند.

درآمد همزمان با بازی کردن!

حالا اگر به دنبال درآمد کسب کردن همزمان با بازی کردن هستید باید بگوییم این کار هم امکان پذیر است. بسیاری از سایت ها و بازی های آنلاین در عوض بازی کردن به شما پول میدهند. ما در اینجا سه تا از این سایت ها و بازی ها را معرفی میکنیم.

بازی Blitz

بازی بلیتز یک بازی پازلی آنلاین و گروهی است که در هنگام بازی کردن بازی به شما گیف کارت میدهد و میتوانید از آن گیف کارت ها در فروشگاه های مختلف استفاده کنید. باید گفت که این بازی تنها بازلی نیسیت و یک بازی است که از تعداد زیادی مینی گیم جذاب تشکیل شده است. این بازی در حال حاضر برای اندروید و آی او اس در دسترس است.

بازی Brain Battle

برین بتل یا همان جنگ مغز یک بازی است که شما هنگام بازی کردن به صورت شانسی مقداری پول نقد برنده شوید. یعنی همزمان که در حال بازی هستید به شما بلیط شرکت در قرعه کشی های درون بازی داده میشود که اگر در انها برنده شوید میتوانید به مقداری که معلوم شده پول از بازی استخراج کنید. این بازی نیز برای اندروید و آی او اس وجود دارد.

gamehag cover

بازی GAMEHAG

در این بازی شما وظیفه دارید soul gem جمع کنید. با این جم ها میتوانید در قرعه کشی ها و باز کردن صندوقچه های مختلف بازی شرکت کنید. جم ها را میتوانید با گیف کارت و … در بازی معاوضه کنید. این بازی نیز برای اندروید و آی و اس در دسترس است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x