تخفیف ویژه اولین خرید بازی با کد
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید

با توجه به اینکه چیزی از معرفی پلی استیشن پلاس جدید توسط شرکت سونی نمی گذرد بد نیست مقایسه ای بین پلی استیشن پلاس جدید سونی و گیم پس ایکس باکس داشته باشیم. با والاها همراه باشید.

در این مقاله قرار نیست قیمت و ارزش اشتراک های این دو شرکت را بررسی کنیم. چراکه هر کدام سرویس های خوب و بازی های خوبی را بدون خرید به مخاطب ارائه میکنند. اما خب در این میان تفاوت هایی بینشان دیده میشود. به عنوان مثال ماکروسافت تمام بازی های انحصاری شرکتش را از روز عرضه روی سرویس گیم پس قرار میدهد تا مخاطبین گیم پس بتوانند تجربه کاربری بهتری را داشته باشند. از طرفی دیگر سونی همچین برنامه ای را برای گیم پس جدید خود ندارد.

در این مقاله صرفا از اطلاعات رسمی که از این دو سرویس محبوب در دسترس هست استفاده میشود و از استفاده از اطلاعات غیر رسمی پرهیز شده است.

این مقاله مربوط به تغییر و تحولات این دو سرویس تا امروز (چهاردهم فروردین ماه 1401) میباشد. قطعا در آینده ای نچندان دور هر دو سرویس اشتباهات و مشکلات خود را در مورد این سرویس ها رفع خواهند کرد و با گذر زمان خدمات بهتری را هم از ماکروسافت و هم از سونی شاهد خواهیم بود.

برای خرید گیم پس اینجا کلیک کنی.

برای خرید پلی استیشن پلاس اینجا کلیک کنید.

پلاس و گیم پس

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس از لحاظ قیمت

پلاس جدید سونی در سه قالب اشتراک اسنشال، اکسترا و پرمیوم ارائه داده میشود. از طرف دیگر سرویس گیم پس ماکروسافت هم در سه قالب ایکس باکس گیم پس، پی سی گیم پس و گیم پس آلتیمیت ارائه داده میشود.

از لحاظ مدت زمان هر اشتراک هم میتوان گفت که ماکروسافت اشتراک گیم پس خود را تنها در دو سرویس ماهانه و سه ماهه میفروشد. برای همین خرید یکساله گیم پس به معنی خریدن 12 اشتراک ماهانه است. از طرفی دیگر کمپانی سونی پلی استیشن پلاس های خود را در مدت زمان های ماهانه، سه ماهه و سالانه به فروش میرساند.

قیمت های اعلام شده مربوط به پلی استیشن پلاس به شرح زیر است:

  • قیمت اشتراک ماهانه پلی استیشن پلاس اسنشال: 9.99 دلار
  • قیمت اشتراک سه‌ماهه پلی استیشن پلاس اسنشال: 24.99 دلار
  • قیمت اشتراک سالانه پلی استیشن پلاس اسنشال: 59.99 دلار
  • قیمت اشتراک ماهانه پلی استیشن پلاس اکسترا: 14.99 دلار
  • قیمت اشتراک سه‌ماهه پلی استیشن پلاس اکسترا: 39.99 دلار دلار
  • قیمت اشتراک سالانه پلی استیشن پلاس اکسترا: 99.99 دلار
  • قیمت اشتراک ماهانه پلی استیشن پلاس پریمیوم: 17.99 دلار
  • قیمت اشتراک سه‌ماهه پلی استیشن پلاس پریمیوم: 49.99 دلار دلار
  • قیمت اشتراک سالانه پلی استیشن پلاس پرمیوم: 119.99 دلار

قیمت های اعلام شده مربوط به گیم پس نیز به شرح زیر است:

  • قیمت اشتراک ماهانه ایکس باکس گیم پس: ۹.۹۹ دلار
  • قیمت اشتراک سه‌ماهه ایکس باکس گیم پس: ۲۹.۹۹ دلار
  • قیمت اشتراک سالانه ایکس باکس گیم پس: ۱۱۹.۸۸ دلار
  • قیمت اشتراک ماهانه پی‌سی گیم پس: ۹.۹۹ دلار
  • قیمت اشتراک سه‌ماهه پی‌سی گیم پس: ۲۹.۹۹ دلار
  • قیمت اشتراک سالانه پی‌سی گیم پس: ۱۱۹.۸۸ دلار
  • قیمت اشتراک ماهانه گیم پس آلتیمیت: ۱۴.۹۹ دلار
  • قیمت اشتراک سه‌ماهه گیم پس آلتیمیت: ۴۴.۹۹ دلار
  • قیمت اشتراک سالانه گیم پس آلتیمیت: ۱۷۹.۸۸ دلار

پشتیبانی بازی های قدیمی در playstation plus

یکی از مهم ترین و جذاب ترین ویژگی های پلی استیشن پلاس جدید این است که تعداد بسیار زیادی از بازی های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 روی نسخه اکسترا و پرمیوم سرویس پلی استیشن پلاس در یک آرشیو بسیار بزرگ که به صورت مداوم بروز رسانی میشود قرار گرفته است. البته این نکته هم جا نماند که نسخه اسنشال میتواند ماهانه تا دو بازی را رایگان دریافت کند. شما همچنین به بازی هایی که برای مقطعی روی پلی استیشن پلاس رایگان شده بودند هم دسترسی خواهید داشت. (از جمله برخی از بازی های پلی استیشن کالکشن که هر مشتری پلی استیشن پلاس می تواند آن را به اکانت خود اضافه کند)

جالب اینجاست که بدانید قبل از اینکه پلی استیشن به فکر پشتیبانی از بازی کنسول های قدیمی اش روی کنسول های جدیدش مثل پلی استیشن 5 بکند، ماکروسافت از ابتدا این سیاست را استفاده میکرد. در حال حاضر در سرویس گیم پس تعداد زیادی از بازی های ایکس باکس وان، سری ایکس، سری اس روی سرویس گیم پس و گیم پس آلتیمیت در یک آرشیو بزرگ که به صورت لحظه ای و مداوم آپدیت میشود در دسترس مشتری های گیم پس قرار میگیرد.

گیم پس آلتیمیت pc و xbox و موبایل
829,000 تومان

بسیاری از گیمر ها مایل هستند بتوانند بازی های نسل 7 به قبل خود را روی کنسول های نسل 8 و 9 خود تجربه کنند. آیا این دو کمپانی این ویژگی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد؟ بله. در این قسمت ما جزئیاتی از پشتیبانی بازی های مختلف را در پلی استیشن ها و ایکس باکس های مختلف قرار داده ایم:

  • پشتیبانی Native از بازی کنسول های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، کنسول پلی استیشن پرتابل(PSP) روی کنسول های پلی استیشن 4 و 5
  • پشتیبانی به صورت Cloud از بازی های کنسول پلی استیشن 3 روی پلی استیشن 4 و 5

و اما در کنسول محبوب ماکروسافت یعنی ایکس باکس:

  • پشتیبانی Native از بازی های اولین کنسول ایکس باکس، ایکس باکس 360 روی کنسول های ایکس باکس وان و سری اس و ایکس

منظور از پشتیبانی Native سرویس از بازی های یک کنسول به صورت دانلود مستقیم روی دستگاه دیگر است و به صورت مستقیم و به راحتی میتوان آن را بازی و تجربه کرد. پشتیبانی Native به منظره پشتیبانی نشدن به صورت Cloud نیست اما وقتی حرف از تنها پشتیبانی Cloud میشود یعنی دارای ساپورت Native نمی باشد.

نکته: تعداد بازی هایی که پشتیبانی میشود محدود است و به منظره پشتیبانی تمام بازی ها روی کنسول جدید تر نیست.

پلاس جدید و گیم پس

پشتیبانی از کامپیوتر در گیم پس

یکی از برتری های گیم پس این است که به مخاطب تعداد زیادی از بازی های کامپیوتر را به شکل نیتیو ارائه میدهد. از آنجایی که گیم پس آلتیمیت مزایای گیم پس پی‎سی را دارد می تواند پشتیبانی Cloud را نیز داشته باشد. از طرف دیگر کمپانی سونی تمام تمرکزش را برای پی‎سی روی بخش استریمینگ گذاشته است.

از نکات جذاب گیم پس این است که مشترکرین گیم پس آلتیمیت توانایی این را دارند که روی آیفون ها و آیپد های خود بازی ها را به صورت استریم تجربه کنند. البته نه تمام آیفون و آیپد ها. چرا که ماکروسافت تعیین کرده کدام یکی از دستگاه های کمپانی اپل با ورژن IOS خود میتوانند بازی ها را به صورت استریم تجربه کنند.

مزایای جدید

همانطور که در بالا گفتیم، افرادی که گیم پس آلتیمیت را خریداری میکنند به گیم پس ایکس باکس و پی‌‎سی هم دسترسی خواهند داشت. پلی استیشن پلاس جدید نیز قابلیتی این چنینی را پشتیبانی میکند به شکلی که مشتری ای که سرویس های قوی تر و سطح بالاتر میخرد از سرویس های سطح پایین تر نیز توانایی بهره بری دارد. به عنوان مثال کاربران پلی استیشن پلاس اکسترا میتوانند از تمام مزایای پلی استیشن پلاس اسنشیال هم بهره ببرند و کاربران پلی استیشن پلاس پرمیوم از تمام مزایای پلی استیشن پلاس اسنشیال و اکسترا هم بهره ببرند.

جمع بندی

هر دو سرویس، هم پلی استیشن پلاس جدید هم گیم پس ماکروسافت مزایا و معایب خود را دارند. از طرفی گیم پس توانایی ساپورت بیشتری را فراهم میکند اما به علت محدود بودن از نظر زمانی از پلی استیشن پلاس جدید در بخش زمان ضعیف تر عمل کرده است.

برای خرید گیم پس اینجا کلیک کنی.

برای خرید پلی استیشن پلاس اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x